השמנה בטנית: 3 טעויות קריטיות שהורסות לך את הדיאטה (ומה לעשות במקום)

"תאכל פחות, תתאמן יותר"  וכך תרזה… "אתה מה שאתה אוכל"… נשמע לכם מוכר? אני אומר מרוב פתגמים לא רואים את היער. בסה"כ רצית לרדת במשקל ולשטח את הבטן, בקשה מוגזמת מידי? לא חושב! לכולם יש נוסחאות, ועדין דיאטות הן העסק הכי משתלם בעולם כולו… וכי מי לא ירצה לרזות? נשמע לכם מוכר?והיא אפילו מאתגרת ודי קלה לביצוע אבל היא דורשת נכונות… אז אם אתם מרגישים "כבדים"? אם גם לכם קשה עם המראה? או מתוסכלים מהבדיקות שהרופא מקריא לכם? ורמת הסוכר בדם מרקיע לשחקים? אם אתם מזדהים עם המצב? עצרו רגע! קחו אויר ותקראו את המאמר, על 3 הטעויות הקריטיות שגורמות לכם להיתקע עם הבטן (ומה לעשות במקום) – אתם מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

כמו שהבנתם רוב אנשים רבים נמצאים בחייהם בין המצב המצוי לרצוי, רוצים ולא מצליחים. מנסים את כל ההבטחות של חברות הדיאטות ונאחזים בכל דבר שיביא אותם למראה המיוחל וכל זה בתוך מרוץ החיים ובמטלות היום ועושים את 3 הטעויות הללו שעלולות לעלות להם במחיר בריאותי יקר.

עוד מעט נראה איזו טעות טרגית מעולם הדיאטות שעלולה לא רק שלא להיפטר מהשומן אלה אף לאגור אותו. אבל תחילה הטעות הראשונה :

טעות מספר 1 : הרעבה עצמית – אוכלים פחות ופחות.

הטעות הראשונה, שהרבה מאוד אנשים עושים היא.. שהם לא אוכלים מספיק, מורידים ערך קלורי למאזן קלורי שלילי בצורה לא חכמה ומבוקרת. זה נכון שתרדו במשקל, אך רק לזמן קצר מאוד ואז הכלי עצר. יש להבין כי זו אחת הטעויות הקריטיות, מפני שלא משנה מה תעשו, הגוף צריך את הדלק שלו!!! וזה פחמימות, חלבונים ,שומנים ויטמינים ומינראליים. ואי הכנסת המזון הראוי מעכב תהליכים של הגוף ומרכיביו, וזה רק מגביר את מנגנון הרעב ומשבש את חילוף החומרים מה שיפגע בך עכשיו ואחר כך. חוסר במזון ראוי, יגרום לתופעות של חולשה, נשירת שיער, פגיעה במחזור. וישאיר אתכם שמנים ועייפים. וזו רק נורת אזהרה ראשונה…

אז מה צריך לעשות ?

הפתרון הוא די פשוט, בנו תכנית שבועית נכונה ומזינה. לא יודעים איך להלן המלצה:

  • בנו תכנית שתכניס בתוכה את כל המרכיבים התזונתיים הנכונים (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, ומינרליים )
  • עבדו עם תכנית מסודרת מראש – והכינו את המאכלים המבושלים מראש עם הכמויות הנכונות מוכנות בקופסאות כך שרק צריך לחמם ולא להמתין או לחשוב מה להכין לאכול

המלצתי בנושא היא גם להקפיד לשתות מים (כוס מים כל שעה במינימום זמן של דקה ולא פחות לא מהר).

וזה עוד כלום לעומת הטעות השנייה …

טעות מספר 2 : לקרוע את עצמך בחדר כושר ללא הכר.

הטעות השנייה שרוב האנשים עושים היא להיכנס למשטר אימונים קדחני ומאומץ שהוא אם כל החטאים ואז להוסיף חטא על פשע ולא להכניס את המזון נכון לאחר האימון או לפניו. על זה אמרו חכמים… "כשאתה לא יודע לאן ללכת, זה לא חשוב לאן תגיע" ההבנה של תהליכי הגוף אל מול מורכבת אימון חזק מידי וארוך. ההבנה שזה מצב שיגרום לגוף שלכם לעצור כל הורדת שומן ואף יגרום להאטת חילוף החומרים ופגיעה מטבולית. ובנוסף לא מכניסים מזון מזין מה שגורם לפרוק השרירים והתוצאה, גוף לא פרופורציונלי, וצלוליט. ולאחריו ייאוש – ייאוש ממצבכם הבריאותי, האסטטי, המוראלי. וזו טעות גדולה שעלולה לגבות מכם גם מחיר בריאותי גבוה .

אז מה צריך לעשות ?

בחירה בפעילות גופנית ממוקדת, תקצר לכם את זמן . וההתמדה תמקד את אזור הפעולה למטרה המיועדת לדוגמא :

  • ע"י פעילות גופנית נכונה ומותאמת לאזור בו רוצים לטפל ( בטן ירכיים…) ניתן להגיע תוצאות מהירות. ע"י בחירת פעילויות שיורידו שומן באזור הרצוי וגם לא ישעממו אתכם
  • בחירה בפעילות קצרת תווך של 15-20 דק' תיתן את אותו האפקט של אימון ארוך ואפילו עם תוצאות טובות יותר .

שום מאמר בנושא הורדת שומן, חיטוב או דיאטה לא יכול להיות שלם ללא הבנת טעות השלישית, שהיא החמורה מכולן .

טעות מספר 3 : בריאטרי יעשה ממך… גריאטרי…

הטעות השלישית שהרבה מאוד אנשים עושים, מחפשים את החיים הקלים- תן לי כדור ובוא נגמור עם זה או ניתן את ליטרת הבשר לסכין המנתחים… אבל העובדות מדברות בעד עצמן רוב האנשים, כן רוב האנשים מחזירים את המשקל שאיבדו תוך שנה עד חמש. ובנוסף בריאותית ישנה פגיעה כלל מערכתית באברי הגוף כמו מערכת העיכול, הכבד, המערכת החיסונית והמטבולית… אשר שיקומם דורש זמן רב ושימוש בכדורים ותוספים עכב חוסר יכולת הגוף לתפקד ולספוג כמו בעבר. והכי חשוב לאחר הניתוח – חשוב להקפיד על ספורט, תזונה… אז למה לא לעשות לכתחילה.

אז מה צריך לעשות ?

הפתרון פשוט, דווקא בגלל שאתם בעלי ניסיון בתחום הדיאטות וניסיתם הכל. דווקא אתם צריכים להבין שאין דבר כזה זבנג וגמרנו- תכוונו את הגוף שלכם לתוצאות הרצויות ע"י:

  • שתתנו לגופכם את ההכוונה, התזונה, והפעילות המתאימה והאפקטיבית כדי להשיג את התוצאות אליהם אתם שואפים להגיע
  • לבנות תכנית רב מערכתית הבנויה – ממודעות, צעדים להצלחה ( מומלץ לקחת מלווה לרגעים שהאנרגיה יורדת ) והתמדה למקד את תכנית תכלס הפעולה למטרה המיועדת

בסופו של עניין

יותר ויותר מחקרים מוכיחים את הקשר הישיר בין תכנית מוכנה מראש להצלחה בירידה במשקל. כמו שאמרו חכמנו " סוף מעשה במחשבה תחילה. ירידה במשקל חשובה, לא רק מצד המראה אלה גם מבחינה בריאותית. בעיות אקוטיות או כרוניות מסכנות חיים. לדוגמא עייפות כרונית, לחץ דם גבוהה ואפילו סוכרת .

כמו שיכולנו להבין מהמאמר, יש חשיבות רבה למודעות, לשינוי הרגלי חשיבה וקביעת יעדים ,פעילות גופנית נכונה ומכוונת כדי להתקדם לכיוון המיוחל ולהשיג את התוצאות הרצויות אין ספק שיישום טיפים אלו יובילו להחזרת השליטה על חייכם ויעזרו לכם ולהרגיש יותר טוב עם עצמכם .

ומה אתכם ?

עד עכשיו מניתי 3 טעויות שאנשים שניסו ומנסים סוגים של דיאטות להרזות ולהוריד את שומן בטני " טאיירים " ושרוצים גם להיות בריאים עושים ולא מצליחים. כעת הבמה שלכם, הייתי שמח לשמוע מניסיונכם? מה אתם ניסיתם ? למה לדעתכם לא הצלחתם? איזה עצה, טיפ הייתם מוסיפים ל 3 הטעויות שכתובים במאמר ? אשמח לשמוע את תגובתכם בתגובות, למטה, בכדי שנוכל לצמוח יחדיו .

הצעד הבא שלכם לחיים איכותיים ובריאות יותר 

אהבתם? שתפו את המאמר עם חבריכם. רוצים לקבל ממני עוד מידע חשוב לבריאותכם וטיפים מועילים לשיפור המצב הבריאותי? במיוחד בשבילך כתבתי את המדריך 5 סודות לבטן שטוחה וגוף חטוב, בו תוכלו ללמוד על סוגי המאכלים שישרפו לך את השומן, תבלינים מיוחדים, ממה רצוי להימנע בתהליך, איך לאזן את הלחץ דם הגבוהה ולהיפרד מהסוכרת. מדריך שיעזור לך להשקיע בעצמך וביכולותיך – באהבה ממני ולגמרי בחינם. הקליקו עכשיו על הקישור והמדריך המועיל שלי כבר בדרכו אליך, למייל.

Print Friendly

אודות שלמה גילברג

שלמה גילברג – מטפל רב תחומי ברפואה משלימה
מטפל באנשים שמעוניינים להיפטר מבעיות בריאותיות דרך שיטות של רפואה משלימה.
הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב של טיפולים ושיטות, המאפשרות להיפטר מכאבים ולזכות מחדש באיכות חיים ושמחה.
הטיפול שלי משלב ידע וכלים מקצועיים רבים, המאפשרים להעניק טיפול האידאלי לכל פונה.

השארת תגובה